Terms of service

 

GENERELLE OPLYSNINGER
Blækhuset I/S
Njalsgade 48 4th
2300 København S

CVR: 41 98 70 49
Mail: info@blaekhusetkbh.dk
Telefon: 30 91 25 42
 




PRISER
Alle vores priser er inkl. moms og i danske kroner. 
 




FRAGT
Fragt koster 40 kr.
Der er gratis fragt på alle ordrer over 400 kr.

Vi sender altid plakaterne i forsvarlig emballage. Varerne sendes med DAO

Danmark
Levering inden for 2-3 hverdage (vær dog opmærksom på, at der kan forekomme forsinkelser i forbindelse med travlhed i forbindelse med højtider og udsalgsdage).
Vi leverer foreløbigt kun i Danmark.

Vi behandler din ordre fra vores lager hurtigst muligt. Du modtager en e-mail med et tracking-nummer på pakken, når din ordre er afsendt.


 
BETALING
Vi modtager betaling med Dankort, MasterCard, VISA, VISA Electron, og MobilePay. Beløbet bliver først trukket, når din vare afsendes. Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Ved betaling med MasterCard, VISA Electron, MobilePay, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
 

FORTRYDELSESRET
Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 20 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se mere om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.

Fortrydelsesfristen udløber 20 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra den dag, hvor du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. 

Hvis du fortryder dit køb, bedes du gøre følgende:

1. Meddel, at du ønsker at fortryde din ordre. Det kan du gøre, ved at skrive til info@blaekhusetkbh.dk

2. Du skal selv betale returforsendelsen. Pakken skal sendes retur til følgende adresse:

Postadressen er Blækhuset I/S, Njalsgade 48 4th, 2300 København S, Danmark.
Har du spørgsmål, kan du skrive til os på info@blaekhusetkbh.dk eller ringe på 30 91 25 42.

3. Returnér varen senest 14 dage fra den dag, du har givet meddelelse om din fortrydelse. 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
 



TILBAGEBETALING AF PENGENE VED FORTRYDELSE 
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig.
 
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Vær opmærksom på, at du selv skal betale returforsendelsen.
 




VARENS STAND VED RETURNERING OG EMBALLAGE
Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. "track and trace"-nummer.
 




REKLAMATIONSRET - hvis noget er galt med varen
Har du modtaget en forkert eller defekt vare, kontakt da venligst info@blaekhusetkbh.dk eller ring på 30 91 25 42. 

Ved køb af varer finder købelovens regler om anvendelse sted. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen. 

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Vil du sende din vare retur:

1. Meddel, at du ønsker at fortryde din ordre. Det kan du gøre, ved at skrive til info@blaekhusetkbh.dk
2. Du skal selv betale returforsendelsen. Pakken skal sendes retur til følgende adresse:

Postadressen er Blækhuset I/S, Njalsgade 48 4th, 2300 København S, Danmark.
Har du spørgsmål, kan du skrive til os på info@blaekhusetkbh.dk eller ringe på 30 91 25 42.

 




KLAGEMULIGHEDER
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder: 

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@blaekhusetkbh.dk